OnRoute - Home

Producten

Nieuws

F.A.Q.

Partner

KNAC
OnRoute producten zijn beschikbaar voor: Garmin



Follow onroutenl on Twitter

De unlockcode in BaseCamp zetten

Twee mogelijke problemen:

  • je programma geeft de melding kaarten geblokkeerd
  • je krijgt die melding niet, maar je kunt een deel van de kaarten niet selecteren/overzetten

De oorzaak is dan dat je van de geinstalleerde kaart geen unlockcode hebt ingevoerd. Bij kaarten met meerdere regio's kan het zijn dat je niet van alle regios de code hebt ingevoerd.

Dat is eenvoudig op te lossen door de code alsnog in basecamp in te voeren. Het makkelijkste is het om dat handmatig te doen.

stap 1:

Zoek je unlockcode(s) op.

Een unlockcode is een LANGE code met 25 karakters. Dat is dus NIET de registratiecode:

  • De registratiecode staat in de verpakking van de OnRoute kaart
  • De unlockcode heb je na registratie via email ontvangen.

Ben je de unlockcode kwijt, dan kun je ze op http://www.onroute.nl/unlock/lost_unlockcode.php opnieuw opvragen. Je vult dan de registratiecode uit de verpakking van de OnRoute-kaart in en ontvangt je unlockcode via de mail.

LET OP: het heeft gn nut je kaart opnieuw te registreren: je krijgt dan, logischerwijs, slechts de melding dat de kaart al geregistreerd is.

stap 2:

Voer de code(s) in in basecamp:

  • start basecamp
  • toets ctrl-U f in de bovenbalk 'kaarten' of 'hulpprogramma's', 'kaartproducten beheren'
  • klik op het tab-blad 'ontgrendelbare regio's'
  • druk rechtsboven op de knop 'toevoegen'
  • je ziet twee blanco regels: typ je unlockcode van 25 karakters in de BOVENSTE regel in, de tweede regel mag leeg blijven
  • druk op 'sluiten'
  • en vervolgens is de kaart ontgrendeld.

stap 3:

Laad de kaarten naar je toestel

Instructie voor PC / Instructie voor MAC

Ga terug...

Deze F.A.Q. is relevant voor de volgende producten: